I STRONG4LIFE kan du også lære at løbe – væk fra skaderne og med højere fart

I den senere tid har jeg desværre ligget alt for stille med hensyn til min ellers meget store passion: løbeteknik.

Dels har jeg igennem det sidste års tid brugt mange kræfter og meget tid på at komme i gang med STRONG4LIFE, og dels har rammerne for at undervise i løbeteknik ikke været optimale.​

Men det er der heldigvis ændret på nu, hvor jeg sammen med Allan Frederiksen er kommet rigtig godt i gang med centeret, og vores 80 meter lange græsbane er perfekt til at lave løbestilsanalyser og arbejde med løbeteknik.​

Derfor bør du lære at løbe

Ligesom med alle andre sportsgrene så kræver løb nogle tekniske færdigheder, hvis du gerne vil løbe “rigtigt”. Og med rigtigt mener jeg her:

  • Du kan løbe hurtigere
  • Du minimerer risikoen for at blive løbeskadet
  • Du vil opleve at dit løb føles lettere og langt mindre belastende

Til at lære dig at blive en teknisk bedre løber bruger jeg Pose Method, men du bliver altså ikke en “Pose-løber” (som mange lidt fejlagtigt tror) af at blive undervist ud fra den metode.

Derimod bliver du bare en løber med en bedre løbeteknik. F.eks. er Usain Bolt ikke en Pose-løber, men alligevel løber han nærmest perfekt, hvis vi analyserer hans løbeteknik med udgangspunkt i Pose Method.

Jeg har tidligere hjulpet rigtigt mange løbere med at slippe af med deres løbeskader, og er du også en af de løbere der døjer med en løbeskade, så kan en justering af din løbeteknik ofte være løsningen på dit problem.

En tekniksession med en løbestilsanalyse, fejlretning og træning tager typisk 1½ time. Her hjælper jeg dig med at blive sporet ind på, hvordan det føles at løbe med den rigtige teknik, således du kan arbejde videre på egen hånd og øve dig derhjemme.

For du lærer desværre ikke at løbe perfekt på bare 1½ time. Det kræver også en del øvelse og træning derhjemme, men når du først mærker effekten af en effektiv løbestil på egen krop, så ved du også at det er hele indsatsen værd.

STRONG4LIFE, STRONG4RUN

Flere artikler

Træningsplan til 10 km

Træningsplan til 10 km

​​​Kan du tænke dig at tage din løbetræning i skridt videre og træne dig op til at kunne løbe 10 km, så har løbetræner Ole Stougaard lavet en 10...

læs mere
Løbetest

Løbetest

​​​Når du følger en af mine løbetræningsplaner vil du opleve, at du med jævne mellemrum skal løbe en 3 km. test. Formålet med løbetesten er først og...

læs mere

Oplev STRONG4LIFE

Du skal opleve vores træningscenter og -fællesskab.

Aftal en gratis og uforpligtende tid med Allan eller Ole, så du kan opleve STRONG4LIFE med egne øjne og krop.

Skriv til os

Her er plads til alle på alle niveauer og med mange forskellige baggrunde hjulpet og vejledt af de mest kompetente og grundige trænere her er intet problem for stort eller småt. Alt sammen i de hyggeligste omgivelser.

Carsten Poulsen

Medlem