Nytårsforsæt: Bliv STRONG4LIFE

Der skal være en god balance i dit liv, en god balance mellem den din tid du bruger på dig selv, dit arbejde, din familie og din fritid. Den balance glemmer vi ofte i vores iver efter at nå vores nytårsforsæt om vægttab, god form og sundhed. Det betyder, at vi kaster os ud i projektet med hud og hår, og glemmer at tage tage højde for de konsekvenser det medfører.

Nogle følger er for eksempel: 

  • Hvordan vil det påvirke min familie?
  • Kan jeg holde nok fokus på mit arbejde?
  • Hvor meget vil det koste?
  • Har jeg tid nok til det?
  • Bliver jeg et gladere menneske, og hvad er prisen?

Det er vigtigt at spørge sig selv: Kan jeg tage et elite-mindset i de næste 8 eller 12 uger og leve og ånde for mit “projekt vægttab”? Hvad får jeg ud af det? Og hvad gør jeg bagefter?

Jeg hjælper eliteatleter der vil være STRONG for f.eks. cykling, racerløb og motorcross. De vil til OL eller være verdens bedste inden for deres sport. Og al ære og respekt for det. Jeg hjælper dem gerne i deres bestræbelser på at komme helt til tops, men vi taler også en hel del omkring den pris de må betale.

Jeg var en gang STRONG for triatlon. Jeg har også været STRONG for squat og dødløft. I sommers ville jeg være STRONG for cykling og jeg blev, om end i mindre målestok, endnu en gang mindet om, hvad det koster, når ens fokus bliver for ensidigt. Min kompagnon Allan Frederiksen og jeg talte om det i efteråret, hvor vi begge gerne ville lave nogle tunge dødløft. Vores hverdag blev hurtigt tilrettelagt efter de dage hvor vi skulle træne tungt, og når vi så havde trænet tungt, så var vi trætte og trætte af, at det gik ud over vores anden træning og de andre ting, vi egentlig også gerne ville.

Der er ingen tvivl om, at denne balance fylder meget, og det er noget, som vi er meget bevidste om. Det er derfor også en vigtig grundpille i hele vores træningskoncept i STRONG4LIFE.

For langt de fleste af vores medlemmer handler det om, at de skal være fysisk stærke og sunde “nok”. Ligesom de skal arbejde og være familiemennesker. Der skal være balance i deres liv.

Hele ideen er jo netop at du skal være STRONG FOR LIFE og ikke kun for en periode. Så derfor planlægger vi din træning, din kost og dine mål ud fra en helhedsbetragtning.

Vi hjælper dig med at få implementeret fornuftig og alsidig træning 2-3 gange om ugen og med at gøre din kost fornuftig 80-90% af tiden. Det fylder nemlig ikke mere i dit liv end af du fortsat kan balancere alle dine gøremål, hvilket samtidig sikrer, at det er noget du kan blive ved med at gøre, uge for uge, måned for måned, resten af livet. 

Så er dit nytårsforsæt det samme som sidste år (og også det samme som året før det :-)), så prøv i år at gøre det på en ny måde. Og lad os hjælpe dig med at du når dine mål, og du bliver STRONG FOR LIFE.

Flere artikler

Træningsplan til 10 km

Træningsplan til 10 km

​​​Kan du tænke dig at tage din løbetræning i skridt videre og træne dig op til at kunne løbe 10 km, så har løbetræner Ole Stougaard lavet en 10...

læs mere
Løbetest

Løbetest

​​​Når du følger en af mine løbetræningsplaner vil du opleve, at du med jævne mellemrum skal løbe en 3 km. test. Formålet med løbetesten er først og...

læs mere

Oplev STRONG4LIFE

Du skal opleve vores træningscenter og -fællesskab.

Aftal en gratis og uforpligtende tid med Allan eller Ole, så du kan opleve STRONG4LIFE med egne øjne og krop.

Skriv til os

Her er plads til alle på alle niveauer og med mange forskellige baggrunde hjulpet og vejledt af de mest kompetente og grundige trænere her er intet problem for stort eller småt. Alt sammen i de hyggeligste omgivelser.

Carsten Poulsen

Medlem